Wednesday, March 14, 2007

Onsdagsmatiné

Jag hade häromdagen ett samtal om Red Road med min vän och fyriskollega Linnea. Medan jag blev så illa berörd, såg hon den mer som en positiv film om försoning. Om hur mänskliga relationer suddar ut offer-förövarerelationen. Det tycker jag är intressant. Och det är ju sant att världen sällan är sådär svartvit som man tycker i första ögonblicket, och jag tycker det händer något med filmen när man ställer våra uppfattnigar mot varandra. Passa på att gå och se den ikväll eller imorgon, det är tveksamt om den kommer att vara kvar sen.

För övrigt, slink in på onsdagsmatiné idag klockan tre och se De andras liv eller Efter bröllopet!

/Emelie


Andra bloggar om

1 comment:

Anonymous said...

Hej.

Bra tips!
Är du intresserad av kul filmrecensioner och mer tips på bra film så är du välkommen in på www.cineastfantasterna.se

Sidan uppdateras nästan dagligen med filmnyheter och ca 4 ggr per månad med nya recensioner!

Lämna gärna tips eller önskemål i vår gästbok!

Må väl

Il Duce, cineastfantast